مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی از ثبت 25 وقف جدید طی سال جدید خبر داد و گفت : این وقف ها با نیات متعدد از جمله کمک به فقرا و کودکان بی سرپرست ، دانش آموزان مستمند و ... به ثبت رسیده است.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی گفت: امسال به همت مردم خراسان جنوبی شاهد وقوع وقف های متعدد بوده ایم که تاکنون شمار این وقف ها به 25 رسیده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین وقف سال جدید در تاریخ سوم فروردین ماه جاری در سرایان رقم خورد،افزود: همزمان با آغاز سال نو، در امامزاده سید ابوالقاسم (ع) یک هکتار زمین مزروعی به ارزش هفت میلیون تومان در آیسک سرایان وقف بر عزاداری حضرت زهرا(س) و دارو و درمان شد.
 
حجت الاسلام گرایلی گفت: دومین وقف سال جدید نیز همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری ، به نام حبیب ا... رضایی گزیک 180 متر زمین در شهر گزیکرا با نیت هزینه های جاری مسجد به ثبت رسید.
 
وی ارزش ریالی این موقوفه را حدود 250 میلیون تومان عنوان کرد گفت: این موقوفه در تاریخ 7 فروردین ماه سال جاری به ثبت رسید.
 
وی همچنین از وقف دو هزار سهم موسسه تعاونی اعتبار میزان قاین برای امور خیریه همزمان با ششمین روز از سال جدید خبر داد و گفت: واقف نیک اندیش به نام علیرضا رحمانی نژاد دو هزار سهم از 5 هزار سهم موسسه تعاونی اعتبار میزان را در قاین وقف کرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از آخرین وقف ثبت شده این استان تاکنون که وقف 200 متر زمین در بیرجند جهت احداث مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خبرداد و افزود: واقف خیر اندیش آقای قدرت الله هوانورد، زمین خود را وقف بر احداث مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای خنگ رویخت بیرجند کرد.
 
وی گفت : ارزش تقریبی زمین 30 میلیون تومان برآورد شده است.
/2759/